Освіта: ВИЩА Фах: ВИКЛАДАЧ ІСТОРІЇ
Звання, нагороди: старший вчитель.Подяка Глави Закарпатської ОДА (2013 р.)та ін..
Посада: вчитель історії та захисту Вітчизни Педагогічний стаж: 35 років
Адреса досвіду: Ясінянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 2, Рахівського району, Закарпатської області.
Інформація про досвід
Тема: Створення та застосування транспарентних моделей оцінювання навчальних досягнень
Мета: Розробка та застосування моделей оцінювання навчальних досягнень, максимально наближених до вимог Болонської хартії.
Короткий зміст:
Організація навчально-виховної діяльності за зразком 70-их років ХХ ст. перестала відповідати вимогам часу. Спроба і надалі «ставити» оцінки, застосовувати авторитарні методи контролю все частіше наштовхувалися на відкритий або «італійський» опір. Вищенаведене і визначає актуальність питання.
Контроль знань учнів завжди був, є і буде важливою складовою частиною навчального процесу, хоч і ставлення до нього зазнавало певних змін. Як наслідок - оцінювання і оцінка учителя втрачають для учня сенс. Встановлено, що оцінка учителя призводить до сприятливого виховного результату, якщо учень внутрішньо погоджується з нею.. Показано, що у встигаючих учнів співпадання між власною оцінкою і оцінкою, яку поставив їм учитель, буває значно частіше (у 46% випадків), ніж у слабовстигаючих (11% випадків). За результатами перевірки засвоєння навчального матеріалу за поточну серію уроків учитель може визначити, наскільки вірно, успішно реалізує він свої плани і при необхідності вносить відповідні корективи. На жаль, трапляються випадки, коли учитель використовує низьку оцінку в якості покарання, а високу — в якості заохочення. Від об’єктивної педагогічної оцінки залежить часто поведінка учня в колективі: недостатнє завищення або заниження власних можливостей, невпевненість у собі або, навпаки, надмірна самовпевненість — формує певне ставлення до власної навчальної діяльності. Створення транспарентних моделей оцінювання позбавляє навчально – виховний процес рутинних способів визначення «справедливості», вивільняє час для поглибленого спілкування, сприяє високій результативності (зокрема під час складання тестів ЗНО).
- Науково – методичне видання «Нові підходи до оцінювання навчальних досягнень з допризовної підготовки» (Схвалено науково-методичною радою ЗІППО .Протокол №3 від 30 червня 2005 року).
- Створено та направлено на розгляд навчальні програми гуртків та курсів за вибором ( 4 програми).
Основні показники результативності:
Підготовлено та направлено для складання тестів ЗНО - 35 учнів. З них:
1 – 198 б.;1- 195 б.;1-190 б.;1-188,5 б, 1-182 б. 16- 170 і більше.
- Схвалено : Науково-методичною радою ЗІППО .Протокол №3 від 30 червня 2005 року).
- Шкільним методичним об’єднанням (голова Фучко М.М.), Протокол № 01 від 20 березня 2013 року.
- Управлінням освіти Рахівської районної державної адміністрації (Лист № -01-14/191 від 18.04.2013 р.)
Шляхи розповсюдження в системі післядипломної педагогічної освіти області:
- Доповідь на конференції «Досвід інноваційних підходів до викладання предмета «Захист Вітчизни» в загальноосвітньому навчальному закладі. (Тема: «Застосування інформаційно – комунікативних технологій в процесі підготовки та проведення уроків предмета «Захист Вітчизни».
- Виступи на інструктивно – методичних нарадах з керівниками районних методичних об’єднань.