Пт, 21.07.2017, 11:50 Вітаю Вас Гость

Рахівське регіональне відділення громадської організації "Пошук"

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [123]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 60
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
УСВА
Новини Закарпаття
Народна память
Книга памяті
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2013 » Грудень » 15 » Трофейна техніка
11:42
Трофейна техніка


21 серпня 1944 в містечку Конюхів . 5 -а гвардійська танкова бригада 4 -го Українського фронту відремонтувала два « Артштурм »            ( StuG 40 ) і один Pz. VI « Тигр ». З цих машин сформували роту трофейних танків. Згідно донесення командира роти , « всі машини не мають оптичних приладів , а " Артштурми »не укомплектовані вентиляційними ременями ». 7-8 вересня бригада, що мала 23  Т- 34 , 47    Т- 70 , два тягача Т- 34 , два StuG 40 , один « Тигр» , чотири БА- 64 і три БТР « Скаут » здійснила марш , висуваючись до лінії фронту. Під час маршу « з технічних несправностей були залишені в містечку Дольни один" Артштурм "і" Тигр "».
  Пізніше « Артштурм » був відремонтований , а « Тигр » довелося кинути . Крім німецьких танків , радянським військам діставалися машини їхніх союзників. Так , в серпні 1944 року в районі Станіслава частини 18 -ї армії 4 -го Українського фронту розгромили 2 -у танкову дивізію угорців , захопивши при цьому багато різної техніки . 


Готуючись до майбутніх боїв в Карпатах , командування армії вирішило використовувати трофеї. 9 вересня 1944 наказом № 0352 по військах 18 -ї армії , був сформований « Окремий армійський батальйон трофейних танків ». 
У результаті проведеної операції танковий парк армії збагатився трофейними машинами , які вимагають відновлення армійськими ремонтними засобами . Ремонт бойових машин , в основному , закінчено , танки готові вступити в стрій.
 наказую :
1 . Командувачу бронетанковими і механізованими військами 18 -ї армії гв. полковнику Сєрову сформувати окремий армійський батальйон трофейних танків (на 32 машини).
2 . Штат батальйону : а) офіцерський склад (40 осіб ) - за рахунок резерву офіцерського складу армії , б) сержантський ( 138 чоловік) і рядовий (28 осіб ), - за рахунок 239 -го армійського запасного стрілецького полку . Зарахувати батальйон на всі види постачання .
3 . Гв . полковнику Сєрову організувати в батальйоні бойову навчання з урахуванням підготовки до бойових дій у гірській місцевості .
Командувач військами 18 -ї армії генерал -лейтенант Журавльов.
Начальник штабу генерал -майор Брильов .
Член Військової ради генерал -майор Колонії ».
 
       Згідно затвердженого тимчасового штату , батальйон складався з трьох рот ( по три взводи в кожній) , взводу технічного обслуговування , господарського відділення та пункту медичної допомоги. Крім танків , батальйону придавались одна легкова машина , два мотоцикла , п'ятнадцять вантажівок , ремонтна летючка і дві автоцистерни. На жаль , не вдалося встановити прізвище командира батальйону. Відомо тільки , що заступником командира був капітан Р. Коваль , а політруком - капітан І. Касаєв .

Цікаво привести витяги з « Доповіді про використання трофейних танків в умовах гірсько - лісистої місцевості» ( доповідь датована 11 листопада 1944 і підписана начальником штабу бронетанкових і механізованих військ 18 -ї армії гвардії підполковником Боронним ) : " Туран "I і II відносяться  типом до середніх танків з двигуном в 260 л . с, в роботі безвідказний .Для нормальної роботи в русі необхідний прогрів двигуна на місці 15-20 хвилин в холодний період . 40 -мм і 75 -мм гармати аналогічні по пристрою і безвідмовні в роботі , з великою точністю стрільби. Кулемети з влаштування складні, але працюють добре. Були випадки затримок в роботі внаслідок неповної освоєності екіпажами. Ходова частина по типу Т- 26 , витривала . Управління при поворотах важелями , гальмування стисненим повітрям , коробка зміни передач пневматична , перемикається стисненим повітрям. Для заміни КПП необхідно її витягати разом з мотором , що ускладнює ремонт. Управління танком в русі легке , але великий радіус повороту знижує маневреність. " Толді " I і II відносяться до типу легких з двигуном " Ганс " 155 к.с. Озброєні 20 -мм або 40 -мм гарматами і одним кулеметом . Танки швидкохідні , легко керовані. Поворот здійснюється рульовим колесом по типу танків БТ ( при знятих гусеницях ) . СУ(самохідна установка) " Зріни " має на озброєнні 105 -мм гаубицю . Бойове відділення закрите , за габаритами - мале . Машина швидкохідна , чим забезпечується мала вразливість в бою. " Німрод " має 40 -мм п'ятизарядним автоматичну гармату. СУ має дуже хороші бойові якості , використовується для боротьби з танками і зенітними цілями. Трофейні танки за бойовими якостями найбільш придатні для супроводу піхоти , для боротьби з танками малоефективні. За своїм технічним станом і габаритами в горах і по вузьких дорогах мають хорошу прохідність. Броня трофейних танків легко пробивається зброєю всіх калібрів . Від 37 -мм ПТО руйнування проводиться незначне , і танки підлягають відновленню , а в інших випадках потрапляння снарядів середніх і великих калібрів виробляють значні руйнування , аж до повного виходу танка з ладу. Від потрапляння снаряда - ракети з метальної апарату (мабуть , мова йде про реактивні протитанкові засоби ) Фаустпатрон " і " Панцершрек " та інших кумулятивних снарядів , танки загоряються ".
 
Особовий склад 1 - ї танкової роти протягом місяця займався вивченням матчастини , бойових характеристик танків , водінням і бойовою стрільбою . В результаті гарної підготовки водійського складу 1 -а танкова рота зробила марші по важкопрохідних дорогах гірничо- лісистій місцевості , пройшовши 800 кілометрів з невеликою кількістю відсталих з технічних несправностей машин. 


Особовий склад 2 -й і 3-й танкових рот , який прибув з м. Горький , на третій день був посаджений на танки без належної підготовки водійського складу через відсутність часу на вивчення матчастини і трофейних машин. Надалі 2 -а і 3-тя роти мали набагато більше технічних несправностей і відсталих танків. Наприклад , п'ять танків , залишених у Гюлехово , досі не прибули до батальйон (м. Ужгород). У боях від Нижньо- Верецькому до Ужгорода в основному діяли танки 1 - ї роти .
  Вперше батальйон був введений в бій 15 вересня 1944 . Зважаючи обмеженою прохідності гірських доріг , він використовувався групами по 3-4 машини , як рухливий вогневий засіб у бойових порядках піхоти . Через відсутність обхідних шляхів , танки діяли колоною з дистанцією між собою 50-200 м , тим самим піддаючи себе фланговому вогню. В окремих випадках вони використовувалися практично без піхотного прикриття , маючи до 10 чоловік десанту на 5-7 машин.
  Наприклад , в районі станції Оса , діючи без піхотної підтримки і не маючи можливості обійти противника з флангів , танкісти два рази ходили в атаку , втративши два танки підбитими і один згорілим , але завдання виконати не змогли. Тільки після проходження гірських перевалів і виходу в Закарпатті , машини отримали можливість для маневру , внаслідок чого зіграли велику допомогу піхоті. Так , спільно з піхотою , вони оволоділи м.Свалява , а 26 жовтня 1944 першими увірвалися в місто Мукачево .
  Експлуатація трофейної матчастини тривала в радянських збройних силах до весни 1946 року. По мірі того, як танки і самохідки виходили з ладу, а запчастини до них закінчувалися, німецька бронетехніка списувалася. Частина машин використовувалася на полігонах в якості мішеней.
 
Ярослав Баранюк
 
З книги «Трофейні танки Червоної Армії. На «тигрів» на Берлін! »

Категорія: Новини | Переглядів: 371 | Додав: Slavik
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
"Пошук"
Пошук
Календар
«  Грудень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Фото
Пошукові сайти
Подвиг народа
ЗНО
Вісті Рахівщини
Новини Рахівщини
Baranuk and Merklo © 2017 При будь-якому використанні матеріалів гіперпосилання на http://poshuk.ucoz.ua/обов'язкове. Сайт управляється системою uCoz